Followers

Sunday 6 November 2011

Malaysia aman damai untuk selamanya

Pada awal tahun ni kita telah melalui satu pengalaman pilihanraya Negeri yang cukup mencabar dalam sejarah. Walau pun demikian, BN terus gah dalam mempertahankan banyak kerusi daripada pihak pembangkang. Ini telah membuktikan bahawa, rakyat masih lagi percaya dengan kepimpinan kerajaan. Bukan seperti yang digembar-gemburkan oleh pihak pembangkang yang mana rakyat sudah tidak yakin dengan Barisan Nasional.

Entry saya kali ini bukan untuk memburuk-burukkan mana-mana pihak, tetapi sekadar menyampaikan apa sahaja yang saya rasakan perlu. Kita tidak perlu cepat melatah dengan setiap tohmahan yang dilemparkan terhadap kerajaan kita. Selama ini pun, kita sudah lama hidup dalam keadaan yang cukup aman dan damai jika dibandingkan dengan negara luar. Tetapi kenapa masih ramai yang tidak menyedari ini semua, malah lebih mementingkan akan hal yang boleh dikatakan boleh dibawa berbincang secara baik.

Kerajaan sudah melakukan yang terbaik untuk rakyatnya. Tetapi hakikatnya, baik pihak kerajaan sendiri maupun pihak pembangkang, mustahil untuk memimpin sesebuah negara tanpa ada cacat celanya.

Tidak lama lagi, maka tibalah pula untuk Pilihanraya Umum yang ke-13. Ramai yang meramalkan tarikh PRU ke-13 ialah pada 11/11/11 dan ramai pula yang meramalkan ianya akan diadakan pada awal tahun hadapan iaitu sebelum atau selepas tahun baru cina [2012]. Jadi, sama-sama kita tunggu dan lihat  bilakah tarikh sebenar PRU ke-13. Tetapi yang pasti, kita harus bersedia untuk sama-sama turun mengundi. Jalankan tanggungjawab kita sebagai pengundi untuk masa depan negara kita sendiri!

No comments:

Post a Comment